Välkommen till ett webb-sänt seminarium om Mediebarometern 2023!
Forskning
Samhälle & ekonomi
Ta del av den årliga undersökningen av den svenska befolkningens medievanor.
Ta del av den årliga undersökningen av den svenska befolkningens medievanor.
Den 14 maj presenterar Nordicom vid Göteborgs universitet resultaten från 2023 års Mediebarometer, den årliga undersökningen av den svenska befolkningens medievanor.
Utöver de viktigaste resultaten från Mediebarometern 2023 kommer två exklusiva analyser att presenteras. Tobias Lindberg, medieforskare vid Nordicom, har tittat närmare på framtiden för den tryckta boken och presenterar siffror kring bokens ställning i en alltmer digital medievärld. Ulrika Facht, medieanalytiker vid Nordicom, presenterar statistik kring hur faktorer som utbildning, urbanisering och kön spelade roll för nyhetsanvändningen bland unga vuxna 2023.
Program
Här kan du ta del av sändningen från kl. 07:00
Om Mediebarometern
Mediebarometern är en årlig undersökning av den svenska befolkningens tillgång till, och användning av, olika typer av medier. Undersökningen har genomförts sedan 1979 och det gör Mediebarometern till den äldsta studien i sitt slag i världen. Resultaten i 2023 års undersökning bygger på svar från omkring 6 000 slumpmässigt utvalda personer i åldern 9 till 85 år.
Kontakt
Karin Hellingwerf, undersökningsledare för Mediebarometern Mail: karin.hellingwerf@nordicom.gu.se
Telefon: 031−786 19 92
Mia Jonsson Lindell, kommunikatör
Mail: mia.jonsson.lindell@nordicom.gu.se
Telefon: 076−618 66 22