Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Mänsklig interaktion med IKT - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Mänsklig interaktion med IKT

Del av forskningsområdet Medie- och kommunikationsvetenskap

Senaste publikationer

Same Same But Different: Changes in Social Media Practices Over Time
Beata Jungselius, Alexandra Weilenmann
SMSociety '19 Proceedings of the 10th International Conference on Social Media and Society, New York, NY, USA, ACM, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Enrolling citizens as informed consumers in quasi-markets
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Information Technology and People, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Retaining users after privacy invasions: The roles of institutional privacy assurances and threat-coping appraisal in mitigating privacy concerns
Le Wang, Zao Sun, Xiaoyong Dai, Yixin Zhang, Hai-hua Hu
Information Technology and People, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

SIG: Interaktiva texter, information och multimodalitet i skolan.
Sylvana Sofkova Hashemi, Anna-Lena Godhe
#PopUpDig19: Konferens om skolans digitalisering, Tema: Digital kompetens- och verksamhetsutveckling, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Lärares digitala kompetens
Sylvana Sofkova Hashemi, Anna-Lena Godhe
#PopUpDig19: Konferens om skolans digitalisering, Tema: Digital kompetens- och verksamhetsutveckling, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Students’ Strategies and Teachers’ Mediating Role Reading Multimodal Texts.
Sylvana Sofkova Hashemi
SKRIV! LES! 2019, Symposium: Educating for 21st century literacies. 7-9 May 2019, Universitetet i Stavanger, Norway., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Narratives of integration: Liminality in migrant acculturation through social media
Amit Mitra, Quang Evansluong
Technological forecasting & social change, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Digital inquiry into emerging issues of public concern: Controversy mapping in a Swedish school context.
Åsa Mäkitalo, Mark Elam, Anne Solli, Sandra Ferraz Freire
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation., London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 44 av 44

Namn Titel Organisation
Bengtsson, Ulrika Universitetslektor Livssammanhang och hälsofrämjande vård
Berg, Christina Professor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Bergström, Annika Professor SOM-institutet
Bergviken Rensfeldt, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björgvinsson, Erling Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Chaplin, John Psykolog Avd för pediatrik
Chua, Sherwin Doktorand Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
Dahlgren, Jovanna Professor/överläkare Avd för pediatrik
Elam, Mark Professor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Hillman, Thomas Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Holmberg, Christopher Universitetslektor Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Hård af Segerstad, Ylva Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Jungselius, Beata Doktorand/projektassistent Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Kasperowski, Dick Universitetslektor Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori
Linderoth, Jonas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lindström, Berner Seniorforskare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Lindwall, Oskar Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lissner, Lauren Professor Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Lundin, Johan Professor Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Lundin, Mona Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Munthe, Christian Professor Avdelningen för filosofi och filologi
Myrendal, Jenny Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Mäkitalo, Åsa Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Ohlsson, Jonas Föreståndare Nordicom
Ranerup, Agneta Professor Inst tillämpad IT, avd för informatik
Serholt, Sofia Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Sofkova Hashemi, Sylvana Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Solli, Anne Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sunnerstam, Maria Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Sveningsson, Malin Professor Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
Säljö, Roger Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderberg, Johan Universitetslektor Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori
Tallvid, Martin Universitetslektor, adjungerad Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Weilenmann, Alexandra Professor Inst tillämpad IT, avd för människa-datorinteraktion
Westin, Jonathan Forskningssamordnare Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Westlund, Oscar Universitetslektor Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
Zhang, Yixin Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för informatik

Visar 1 - 44 av 44

Visar 1 - 10 av 170

2019

Same Same But Different: Changes in Social Media Practices Over Time
Beata Jungselius, Alexandra Weilenmann
SMSociety '19 Proceedings of the 10th International Conference on Social Media and Society, New York, NY, USA, ACM, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Enrolling citizens as informed consumers in quasi-markets
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Information Technology and People, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Retaining users after privacy invasions: The roles of institutional privacy assurances and threat-coping appraisal in mitigating privacy concerns
Le Wang, Zao Sun, Xiaoyong Dai, Yixin Zhang, Hai-hua Hu
Information Technology and People, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

SIG: Interaktiva texter, information och multimodalitet i skolan.
Sylvana Sofkova Hashemi, Anna-Lena Godhe
#PopUpDig19: Konferens om skolans digitalisering, Tema: Digital kompetens- och verksamhetsutveckling, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Lärares digitala kompetens
Sylvana Sofkova Hashemi, Anna-Lena Godhe
#PopUpDig19: Konferens om skolans digitalisering, Tema: Digital kompetens- och verksamhetsutveckling, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Students’ Strategies and Teachers’ Mediating Role Reading Multimodal Texts.
Sylvana Sofkova Hashemi
SKRIV! LES! 2019, Symposium: Educating for 21st century literacies. 7-9 May 2019, Universitetet i Stavanger, Norway., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Narratives of integration: Liminality in migrant acculturation through social media
Amit Mitra, Quang Evansluong
Technological forecasting & social change, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Digital inquiry into emerging issues of public concern: Controversy mapping in a Swedish school context.
Åsa Mäkitalo, Mark Elam, Anne Solli, Sandra Ferraz Freire
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation., London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 170

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?