Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogiskt arbete - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogiskt arbete

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Self-efficacy as a predictor of reading instruction: a comparison between Norwegian and Swedish teachers
Monica Reichenberg, Rune Andreassen
L1-Educational Studies in Language and Literature, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

On the Relationship Between Swedish Special Educators’ Work Absenteeism, Job Satisfaction, and Self-Efficacy for Inclusive Education
Monica Reichenberg, Kent Löfgren
International Journal of Research in Education and Science, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Bedömning av kunnande i dans och teater inom gymnasieskolan
Pernilla Ahlstrand, Ninnie Andersson
Konferens program, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Action(re)call: A method researching knowing-in-action
Pernilla Ahlstrand
Konferens program, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Action(re)call: a method researching knowing -in-action
Pernilla Ahlstrand
Konferens program, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Mixing Logics. Multiagency Approaches for Countering Violent Extremism
Jennie Sivenbring, Robin Andersson
Göteborg, Segerstedtinstitutet Göteborgs universitet, Bok 2019
Bok

Democratic Dilemmas in Education Against Violent Extremism
Jennie Sivenbring
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham , Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Challenging Action Research as a research method.
Karin Rönnerman
CARN-bulletin Collaborative Action reseaarch Network, 22 Autumn 2018, Published Autumn 2019, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Visar 1 - 50 av 184

Namn Titel Organisation
Ahlstrand, Pernilla Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Björn Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Andersson, Ingela Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ninnie Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Ascher, Henry Professor/specialistläkare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Axberg, Ulf Universitetslektor Psykologiska institutionen
Baeckström, Dan Forskare Avd för medicinsk kemi och cellbiologi
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berg, Linda Universitetslektor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Bergviken Rensfeldt, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Berhanu, Girma Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berntson, Martin Professor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Bigsten, Airi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borg, Martina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Brännström, Malin Doktorand Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Burden, Håkan Universitetslektor, adjungerad Testing, Requirements, Innovation and Psychology (SE-TRIP)
Bursjöö, Ingela Universitetslektor, adjungerad Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Carlson, Marie Forskare Institutionen för svenska språket
Claesson, Silwa Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dahlbäck, Katharina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dovemark, Marianne Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ekman, Stefan Forskningssamordnare Svensk Nationell Datatjänst, SND
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Erickson, Gudrun Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fatheddine, Djamila Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Visar 1 - 50 av 184

Visar 61 - 70 av 962

2019

A qualitative look at the associations between students’ learning environment perceptions and persistence: Investigation into an EFL context
Gulcin Mutlu, Ali Yildirim
Paper presented at 2nd International Elementary Education Congress, 2019, Bodrum, Mugla, Mugla Sitki Kocman University, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Behind the closed doors of public preschool classrooms: Practices and problem
Rahime Cobanoglu, Yesim Capa-Aydin, Ali Yildirim
Paper presented at the 29th European Early Childhood Education Research Association (EECERA) Conference, 2019, Thessaloniki, Greece, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Intervention studies in teacher identity research in Turkey: We need more!
Nur Akkus-Cakir, Ali Yildirim
Paper presented at 10th International Conference on Curriculum and Instruction, 2019, Ankara, Ankara, Ankara University, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Effective teaching and learning at vocational education at tertiary level: A qualitative study of teachers´ and students´ perceptions
Yelda Sarikaya-Erdem, Ali Yildirim
Paper presented at European Conference on Educational Research (ECER), 2019, Hamburg , Berlin, European Educational Research Association, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Initiating change in education: A phenomenological inquiry into teachers´ perceptions and experiences
Ceren Demir-Erdogan, Ali Yildirim
Paper presented at European Conference on Educational Research (ECER), 2019, Hamburg, Berlin, European Educational Research Association, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Using narrative interviews to understand the use of teacher knowledge in teaching practices
Koray Kasapoglu, Ali Yildirim
Paper presented at European Conference on Educational Research (ECER), 2019, Hamburg , Berlin, European Educational Research Association, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

BESJÄLNING AV TRÄD SOM ETT STEG ATT FÖREBYGGA VÄXTBLINDHET HOS GRUNDSKOLEELEVER - EN AKTIONSFORSKNINGSSTUDIE AV STORYLINEARBETE I ÅR 2 OCH 6
Margaretha Häggström
Lärarprofession i en tid av förändringar Konferensvolym från den tredje nationella ämneskonferensen i pedagogiskt arbete, Göteborgs universitet, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Being in the forest—A matter of cultural connections with a natural environment
Margaretha Häggström
Plants, People, Planet, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 61 - 70 av 962

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?