Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34
Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.
Del av forskningsområdet Jämförande språkvetenskap och lingvistik
Namn | Titel | Organisation |
---|---|---|
Boyd, Sally | Professor emerita | Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori |
Landqvist, Hans | Universitetslektor | Institutionen för svenska språket |
Johansson, Sofie | Forskare | Institutionen för svenska språket |
Johansson, Sofie | Forskare | Institutionen för svenska språket |
Sylvén, Liss Kerstin | Professor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Agebjörn, Anders | Doktorand | Institutionen för svenska språket |
Forsberg, Julia | Doktorand | Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori |
Rosendal, Tove | Forskare | Institutionen för språk och litteraturer |
Gross, Johan | Doktorand | Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori |
Borin, Lars | Professor | Institutionen för svenska språket |
Is contact-induced syncretism possible? A corpus-based study on bilingual verbal morphology of spoken German in Russian Siberia
Christiane Andersen
Voprosy jazykoznanija - Journal of the Institute of Linguistics of the Russian Academy of Sciences,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
複言語環境で育つ子どもたち 〜スウェーデンの補習校に通った子どもたちへのインタビューより〜
Y Kumagai, Yuka Okamoto-Gustafsson
KAWAUSO Simmandes i språkströmmen Festskrift till professor Yasuko Nagano-Madsen. Red:Misuzu Shimotori och Fusae Ivarsson,
Göteborg,
Göteborgs universitet ,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Ordförståelsens betydelse för en- och flerspråkiga elevers läsförståelse i naturvetenskapliga ämnen
Sofie Johansson, Anna Lyngfelt
Presentation på NordAnd-konferensen, 27-29 maj 2019, København,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Languages, Attitudes and Identity - Exploring Young Learners’ Engagement in Out-of-School Language Use
Jasmine Bylund
EuroSLA29. The 29th Conference of the European Second Language Association. August 28-31, Lund, Sweden,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Grammatical accuracy and complexity in a speaking proficiency test
Anders Agebjörn
Teachability and Learnability Across Languages / edited by Ragnar Arntzen, Gisela Håkansson, Arnstein Hjelde, Jörg-U. Keßler,
Amsterdam,
John Benjamins Publishing Company,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Spanish accented Swedish – when the neighbor becomes a fir-tree
Åsa Abelin, E. Zetterholm
Comunicación Social: Lingüística, Medios Masivos, Arte, Etnología, Folclor y otras ciencias afines. Vol.1 / [ed] María Rosa Álvarez Silva, Alex Muñoz Alvarado, Leonel Ruiz Miyares,
Santiago de Cuba,
Ediciones Centro de Lingüística Aplicada,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Review of Advanced Proficiency and Exceptional Ability in Second Languages
Anders Agebjörn, David Alfter
Linguist List,
Recension
2019
Recension
On the quest to “go beyond” a bounded view of language. Research in the intersections of the Educational Sciences, Language Studies and Deaf Studies domains 1997–2018
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Deafness and Education International,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
The Development of Swedish Receptive Vocabulary in CLIL: A Multilingual Perspective
Sofie Johansson, Inger Lindberg
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén.,
Bristol. UK,
Multilingual Matters,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visualizing Vocabulary: An Investigation into Student Assignments in CLIL and Non-CLIL Contexts
Sofie Johansson, Elisabeth Ohlsson
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén.,
Bristol, UK,
Multilingual Matters,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visar 1 - 43 av 43
Visar 1 - 43 av 43
Visar 1 - 10 av 212
Is contact-induced syncretism possible? A corpus-based study on bilingual verbal morphology of spoken German in Russian Siberia
Christiane Andersen
Voprosy jazykoznanija - Journal of the Institute of Linguistics of the Russian Academy of Sciences,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
複言語環境で育つ子どもたち 〜スウェーデンの補習校に通った子どもたちへのインタビューより〜
Y Kumagai, Yuka Okamoto-Gustafsson
KAWAUSO Simmandes i språkströmmen Festskrift till professor Yasuko Nagano-Madsen. Red:Misuzu Shimotori och Fusae Ivarsson,
Göteborg,
Göteborgs universitet ,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Ordförståelsens betydelse för en- och flerspråkiga elevers läsförståelse i naturvetenskapliga ämnen
Sofie Johansson, Anna Lyngfelt
Presentation på NordAnd-konferensen, 27-29 maj 2019, København,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Languages, Attitudes and Identity - Exploring Young Learners’ Engagement in Out-of-School Language Use
Jasmine Bylund
EuroSLA29. The 29th Conference of the European Second Language Association. August 28-31, Lund, Sweden,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Grammatical accuracy and complexity in a speaking proficiency test
Anders Agebjörn
Teachability and Learnability Across Languages / edited by Ragnar Arntzen, Gisela Håkansson, Arnstein Hjelde, Jörg-U. Keßler,
Amsterdam,
John Benjamins Publishing Company,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Spanish accented Swedish – when the neighbor becomes a fir-tree
Åsa Abelin, E. Zetterholm
Comunicación Social: Lingüística, Medios Masivos, Arte, Etnología, Folclor y otras ciencias afines. Vol.1 / [ed] María Rosa Álvarez Silva, Alex Muñoz Alvarado, Leonel Ruiz Miyares,
Santiago de Cuba,
Ediciones Centro de Lingüística Aplicada,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Review of Advanced Proficiency and Exceptional Ability in Second Languages
Anders Agebjörn, David Alfter
Linguist List,
Recension
2019
Recension
On the quest to “go beyond” a bounded view of language. Research in the intersections of the Educational Sciences, Language Studies and Deaf Studies domains 1997–2018
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Deafness and Education International,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
The Development of Swedish Receptive Vocabulary in CLIL: A Multilingual Perspective
Sofie Johansson, Inger Lindberg
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén.,
Bristol. UK,
Multilingual Matters,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visualizing Vocabulary: An Investigation into Student Assignments in CLIL and Non-CLIL Contexts
Sofie Johansson, Elisabeth Ohlsson
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén.,
Bristol, UK,
Multilingual Matters,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visar 1 - 10 av 212