Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Smide och Virtual Reality… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Smide och Virtual Reality – Att uppleva dokumentationen

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Gustav Thane
Publicerad i Att synliggöra det osynliga - Om immateriellt kulturarv inom slöjd och hantverk, Sörmlands museum i Nyköping
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Högskolan för design och konsthantverk
Språk sv
Länkar https://www.sormlandsmuseum.se/glob...
Ämnesord VR, smide, smed, slöjd, punktmoln, bodyGhost, viritual realitykamera,
Ämneskategorier Konst, Mediateknik, Interaktionsteknik

Sammanfattning

Virtual reality presenterar ofta miljöer som animerats men ibland är de filmade, ofta då med någon typ av 360 grader kamera där den som bär VR-glasögon inte kan gå runt det filmade. Fotogrammetri kan användas för att se verkliga fotograferade föremål men hur är det med rörlig bild? Gustav Thane har tillsammans med RISE Interactive utvecklat ett helt nytt koncept för att filma människor i aktivitet och spela upp dem som ett texturerat punktmoln i en VR-miljö.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?