Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Required alienation? The … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Required alienation? The monitored self in a health promotion programme in secondary schools of three Swedish municipalities

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Kristina Alstam
T. Forkby
Publicerad i Pedagogy, Culture and Society
ISSN 1468-1366
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för socialt arbete
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/14681366.2019.16...
Ämnesord Alienation, governmentality, health promotion, secondary school
Ämneskategorier Socialt arbete, Pedagogik

Sammanfattning

In this article, promotion is an institutionally mediated effort to bolster or redirect a person’s health, strength, and other assets to build resilience. We analyse a Swedish version of the Life in Action promotion programme used in secondary schools in three municipalities. Focusing on types of alienation as framed in the programme, we argue that Life in Action’s treatment of the psyche as an object in need of conscious monitoring, nurturing, and enhancement of qualities such as positive attitude and self-discipline signals the teenage participants’ required alienation. Concluding the article, we discuss how this type of alienation may already be present in participating students, and also how it may be necessary for young people about to enter work-life in the era of late capitalism. © 2019, © 2019 Taylor & Francis Group, LLC.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?