Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

From Vernacularized Comme… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




From Vernacularized Commercialism to Kidbait: Toy review videos on YouTube and the problematics of the mash-up genre

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Maarit Jaakkola
Publicerad i Journal of Children and Media
Volym 14
Nummer/häfte 2
Sidor 237-254
ISSN 1748-2798
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Nordicom (2013-)
Sidor 237-254
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/17482798.20...
Ämnesord User-generated content, YouTube, vernacular reviewing, cultural engagement, digital citizenship
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Children’s entertainment has grown massively on YouTube in recent years, and the channels with the most subscriptions and views host content designed for children. This article investigates the toy review genre as present in YouTube videos targeting children. This topic has been discussed previously, most notably in regard to digital parenting and child infringement scandals. This analysis aims to more deeply understand the forms and functions of toy reviews in the contexts of YouTube’s political economy, branding and commercialization, as well as regulation. We analyzed the narrative strategies of 180 videos across 35 toy review channels in order to gain an emic understanding of reviewing. Besides producing repetitive content characterized as “kidbait,” these channels also employ creative aims and strategies to convince adults of the benefits of watching. Toy reviews are, however, a complex hybrid genre mediating children’s commodities and play culture, and more attention should be dedicated to the ethical principles of their production.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://gu.se/forskning/publikation/?feedbackForm=true&returnAddress=http%3A%2F%2Fgu.se%2Fforskning%2Fpublikation%2F%3FsiteMap%3Dtrue%26print%3Dtrue%26publicationId%3D285868&recipientName=Webbredaktion&encodedEmail=YWxsYW4uZXJpa3Nzb25AZ3Uuc2U&publicationId=285868
Utskriftsdatum: 2020-08-05