Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Public Transport Accessib… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Public Transport Accessibility Tools Matter: A case study of Gothenburg, Sweden

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Carey Curtis
Erik Elldér
Jan Scheurer
Publicerad i Case Studies on Transport Policy
Volym 7
Nummer/häfte 1
Sidor 96-107
ISSN 2213-624X
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Kulturgeografi
Sidor 96-107
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1016/j.cstp.2018...
Ämnesord Public transport, Accessibility, Latent travel demand
Ämneskategorier Social och ekonomisk geografi, Kulturgeografi, Bebyggelseforskning, Transportteknik och logistik, Infrastrukturteknik, Arkitekturteknik

Sammanfattning

Urban transport investment decision-making has relied on traditional modelling tools that forecast travel demand based on existing travel patterns. This approach has also underpinned decisions about future urban development. Latent travel demand is poorly understood, and this is particularly important given policy aspirations for the take-up of more sustainable transport modes such as public transport. Accessibility tools can make an important contribution to future development and investment decisions given this policy aspiration. In this paper, public transport supply is assessed using an accessibility tool and then compared to travel patterns. By assessing both public transport supply and travel demand through an accessibility lens we are able to gain insight into the latent demand for public transport. An innovative segmentation type approach is employed by comparing supply and demand and from this a typology is proposed as a framework for a more holistic public transport investment strategy. This takes into account public transport accessibility, travel demand of trip makers and their socio-economic situation, set in the context of the urban region.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?