Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Story Characterization Us… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Story Characterization Using Interactive Evolution in a Multi-Agent System

Paper i proceeding
Författare Malik Nairat
Palle Dahlstedt
Mats G. Nordahl
Publicerad i Proceedings of evomusart 2013 - 2nd International Conference on Evolutionary and Biologically Inspired Music, Sound, Art and Design
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Högskolan för scen och musik
Språk en
Ämnesord agent design; actor; character creation; storytelling; char- acterization; agent-based systems; genetic algorithms
Ämneskategorier Kognitionsforskning, Datavetenskap (datalogi), Litterär gestaltning

Sammanfattning

We propose a character generative approach that integrates human creativity based on an agent-based system where characters are developed using interactive evolution. By observing their behaviour, the author can choose the characters that he likes during an interaction pro- cess. The evolved characters can then be used to build a story outline as a foundation for generating stories. This can provide storytelling authors with tools for the creation process of characters and stories.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://gu.se/forskning/publikation/?languageId=100000&disableRedirect=true&returnUrl=http%3A%2F%2Fgu.se%2Fenglish%2Fresearch%2Fpublication%2F%3FpublicationId%3D172685&publicationId=172685
Utskriftsdatum: 2020-08-08