Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Zero-Player Games - What … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Zero-Player Games - What We Talk about When We Talk about Players

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Staffan Björk
Jesper Juul
Publicerad i The Philosophy of Computer Games Conference, Madrid 2012
Publiceringsår 2012
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar www.jesperjuul.net/text/zeroplayerg...
Ämnesord games, zero-player games, players
Ämneskategorier Övrig informationsteknik

Sammanfattning

Do games need people? If so, what is it that makes people important to games? It can seem self-evident that games are artifacts designed to be used by players, but in this paper we will discuss the paradoxical idea of zero-player games. We do not wish to argue against the study of players, but we believe that many common conceptions of players are too vague to be useful. Based on the examination of zero-player games, we provide five subcomponents to help in the understanding of the player concept. Expressed as questions, these are: Is this a human player? Does the player have agency? Does the player play over time? Does the player appear to have intentionality? Does the player exhibit aesthetic preferences?

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://gu.se/forskning/publikation/?publicationId=159055
Utskriftsdatum: 2019-12-14