Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Knowledge translation, pr… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Knowledge translation, professional communication and learning in the context of chronic illness.

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Åsa Mäkitalo
Mona Lundin
Publicerad i Symposia presentation on Researching professional learning in changing epistemic environments. 17th Biennal EARLI Conference, August 29 – September 2, Tampere, Finland.
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Länkar https://earli.org/sites/default/fil...
Ämnesord professional-patient interaction; epistemic orientation; hypertension consultation; mobile phone based system; person centred care
Ämneskategorier Lärande, Mänsklig interaktion med IKT, Pedagogik, Hälsovetenskaper

Sammanfattning

Abstract The epistemic work among professionals in the health sector is under transformation. Chronic diseases constitute a primary challenge for the sector and treatment of these call for technologies that can support a new relation with patients based on self-treatment and patient-generated data. In this study the aim was to analyse the implications of such self-treatment for professional epistemic work in hypertension care consultations. The data consists of 10 video-recorded consultations with professionals and patients after 8 weeks of self-treatment and reports through a mobile phone based system. Based on sociocultural and dialogical traditions the analysis focused on the in situ interaction with a focus on what epistemic orientations that emerged in the consultations as the data was visually displayed through graphs on the screen. Three orientations are reported: The system as a knowledge object, the system as a coordination device and the system as support in mediating professional and patient perspectives.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://gu.se/forskning/publikation/?publicationId=258378
Utskriftsdatum: 2020-08-14