Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

EduClimateArt project RAI… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

EduClimateArt project RAIN/REGN/SADE: Eco-transformation through ritual of reading aloud

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Kajsa G. Eriksson
Fredric Gunve
Publicerad i Relate North 2017, Art and Design for Education and Sustainability, 6th annual symposium & exhibition
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Högskolan för design och konsthantverk
Språk en
Länkar https://www.uarctic.org/news/2017/1...
Ämnesord Climate Change, Art, Art Education, ritual, climate-fiction, voice, language
Ämneskategorier Konst

Sammanfattning

In this presentation we would like to exemplify the methods of RAIN through multiple readings of the Cli-Fi story RAIN (http://regn-rain.tumblr.com/, http://regn-rain.se/) that has taken place in different spaces, outdoors, public spaces, in exhibitions and in art education settings. The reading aloud is a way to enter into the story through a breathing language via voice, and to become an active part of the Climate-fiction. The group reading creates a trust through the common experience, and common ritual that brings forth the RAIN and open a temporary place for experiments to be tested, executed and acted out in.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://gu.se/forskning/publikation/?publicationId=262953
Utskriftsdatum: 2020-05-30