Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Making sense of the cleft… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Making sense of the cleft: Young adults' accounts of growing up with a cleft and deviant speech.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christina Havstam
Katja Laakso
Karin C. Ringsberg
Publicerad i Journal of health psychology
Volym 16
Nummer/häfte 1
Sidor 22-30
ISSN 1461-7277
Publiceringsår 2011
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för klinisk neurovetenskap och rehabilitering
Sidor 22-30
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1177/1359105310367529
Ämneskategorier Logopedi och foniatrik

Sammanfattning

Individuals born with a cleft lip and palate risk developing a deviant appearance and speech during childhood and sometimes also as adults. In this study, 13 young adults born with a cleft (lip and) palate, who had had deviant speech in adolescence, participated in semistructured interviews. The core category Making sense of the cleft, comprising the two categories Shaping one's attitude to the cleft and Dealing with being different with seven subcategories, describes the processes of developing self-image in relation to the cleft. The findings are believed to be relevant for individuals born with a cleft, their parents and caregivers.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?