Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

A Revenue Maximization M… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

A Revenue Maximization Model for Call Admission Control Problem of Media on Demand Service Providers

Paper i proceeding
Författare Matin Bagherpour
Mehdi Sharifyazdi
Øivind Kure
Publicerad i Proceedings of 20th International Conference on Computer Communications and Networks (ICCCN), 2011
Sidor 7
ISBN 978-1-4577-0637-0
ISSN 1095-2055
Publiceringsår 2011
Publicerad vid Institutionen för matematiska vetenskaper
Institutionen för matematiska vetenskaper, matematik
Sidor 7
Språk en
Länkar ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp...
Ämnesord Call Admission Control, Markov Chain, Revenue Management, Media on Demand, Quality of Service
Ämneskategorier Optimeringslära, systemteori, Övrig elektroteknik, elektronik och fotonik, Övrig industriell teknik och ekonomi

Sammanfattning

This paper formulates the call admission control problem for media on demand (audio and video) requests in the form of a mathematical optimization model. This model allocates proper portions of the available capacity to the customers of various service classes in order to maximize service provider's revenue, resource utilization, and customer satisfaction. Upon receiving a media request, the provider decides (based on the estimated available bandwidth) whether to accept it in the requested class or to offer a service in another service class. A Markov chain model is employed to formulate admission control strategies, and the limiting probabilities are used to construct a revenue maximization formulation of the problem. We use both an analytical model and computer simulation to investigate effect of offer-based admission control for media services on providers' revenue and customer satisfaction measured by call rejection probability.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?