Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

On young people’s experie… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

On young people’s experience of systems in technology

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Maria Svensson
Ann Zetterqvist
Åke Ingerman
Publicerad i Design and Technology Education: an International Journal
Volym 17
Nummer/häfte 1
Sidor 66-77
ISSN 1360-1431
Publiceringsår 2012
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 66-77
Språk en
Länkar https://ojs.lboro.ac.uk/ojs/index.p...
Ämnesord technological system, technology education, phenomenography, citizenship
Ämneskategorier Barn, Teknik och social förändring, Utbildningsvetenskap, Didaktik

Sammanfattning

Immersed in a technologically complex world, young people make sense of a multi-faceted set of events in everyday life. This article investigates the variation in how Swedish young people experience technological systems and is based on interviews focusing three systems concerning transport, energy and communication – contextualised in relation to bananas, electricity, and mobile phones. A phenomenographic analysis results in five qualitatively distinct categories, describing different ways of understanding technological systems: Using single components, Using the system output, Influencing the system, Interacting with the system, and Integrating the system. The results support that different ways of understanding technological systems implies different ways of understanding the complex nature of technology. The results also point to possible ways of developing teaching for technological citizenship.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?