Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Hvordan bliver de store s… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hvordan bliver de store større ? Udfra 11 casestudier af iværksættervirksomheder undersøges det, hvordan iværksættervirksomhederne får øget vækst i antallet af ansatte.

Bok
Författare Dorit Christensen
Förlag Copenhagen Business School.
Förlagsort København
Publiceringsår 1992
Publicerad vid Gothenburg Research Institute (GRI)
Språk da
Ämnesord Nyföretag - främjande och hämmande faktorer för ökat växt.
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

Utifrån 321 nystartade företag, intervjuad sju år efter uppstarten, utvaldes 11 av de företag som hade fått störst omsättning och flest antal anställda under perioden. Det analyserades vilka främjande och hämmande faktorer företagen haft och framförallt hur de hade fått framgång i jämförelse med de andra som inte lyckats lika bra.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?