Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Combining methods in the … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Combining methods in the assessment and analysis of communication in aphasia: Benefits and shortcomings of different approaches

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Charlotta Saldert
Malin Bergman
Josefin Holstensson
Sara Jönsson
Klara Nygren
Frida Vennman
Ulrika Ferm
Publicerad i Journal of Interactional Research in Communication Disorders
Volym 3
Nummer/häfte 2
Sidor 141–169
Publiceringsår 2012
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi
Centrum för personcentrerad vård vid Göteborgs universitet (GPCC)
Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för klinisk neurovetenskap och rehabilitering
Sidor 141–169
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1558/jircd.v3i2.141
Ämnesord aphasia, assessment, communication disorder; interaction analysis, Spouses, person-centred care
Ämneskategorier Logopedi och foniatrik, Annan humaniora

Sammanfattning

In this case study the benefit of using analysis of conversational interaction in clinical assessment of communication is explored. A diagnostic test revealed a severe global aphasia in a man. However, according to a questionnaire filled out by the wife, her husband had some functional communication. The description of the consequences of aphasia in this man was further modified and enriched by analyses of conversational interaction between the man and his spouse. The Measure of Participation in Conversation and the Measure of Skill in Supported Conversation show that the couple has strategies that facilitate communication. Activity-based Communication Analysis provides information about how the strategies are used and about the influence of different factors brought into the interaction by the situation and the individuals involved. Thus, although time consuming, analysis of natural conversations provide valid information that is of importance in assessment of communication and implementation of intervention that can have an impact on everyday life in persons with aphasia and their conversation partners.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?