Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Intellectual Property… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Intellectual Property

Kapitel i bok
Författare Ove Granstrand
Marcus J Holgersson
Publicerad i The Wiley-Blackwell Encyclopedia of Consumption and Consumer Studies
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Språk en
Ämneskategorier Immaterialrätt, Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

A property can be defined as a resource with some form of assigned ownership, and an intellectual property is then a property of intellectual or intangible character. An intellectual property right (IPR) is a legally codified right created and used to assign ownership to intellectual resources such as knowledge, technologies, brand names, and other types of intellectual creations. The family of IPRs includes patent rights, copyrights, design rights, trademark rights, trade secret rights, and some other types of ancillary rights. IPRs are granted mainly to incentivize investments in creation and commercialization of new intellectual resources in order to improve the provision of innovations of various kinds to the benefit of consumers and society in general. However, IPRs have received critique not only for creating monopoly distortions but more recently also for counteracting innovativeness due to their increasingly dispersed exclusionary function. Nevertheless various IPR laws have become adopted more or less worldwide.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?