Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

How much is it? Price rep… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

How much is it? Price representation practices in retail markets

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Johan Hagberg
Hans Kjellberg
Publicerad i Marketing Theory
Volym 15
Nummer/häfte 2
Sidor 179-199
ISSN 1470-5931
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Centre for Retailing
Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Sidor 179-199
Språk en
Länkar mtq.sagepub.com/content/15/2/179
Ämnesord market practice, market studies, price, price representation, retailing
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

This article explores the notion of price representation, the various ways in which prices are made available to market participants, an important aspect of contemporary markets that has been relatively neglected in previous research. Specifically, the article uses the representation of prices in contemporary retail markets as a backdrop for theorizing about the role of price representations. We propose a number of conceptual relations between price representations, prices and the practices of producing them. We further elaborate on what price representations represent by relating their generation to the process of qualifying goods. We conclude by relating our conceptual discussion to existing research, drawing out implications for future research on prices and pricing, for theorizing about markets and for marketing strategy.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?