Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Publikforskning i en digi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Publikforskning i en digitaliserad och konvergerad medievärld

Rapport
Författare Ulrika Andersson
ISBN 978-91-87557-78-1
Förlag Demicom, Mittuniversitetet
Förlagsort Sundsvall
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk sv
Ämnesord publikforskning, mediepublik, medieanvändning, forskningsöversikt, digitala medier, dagspress, radio, television, Dagspresskollegiet, mobila nyheter, webbtidningar, sociala medier, nyheter
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap, Medievetenskap

Sammanfattning

Rapporten utgör en gedigen forskningsöversikt över samtida användningsforskning med utgångpunkt i uses and gratification som paraplybegrepp. I studien görs en systematisk genomgång av hur användningsforskningens teoretiska bas har utvecklats, samt vilka resultat som har framkommit i studier som behandlar medieanvändning under åren 2007-2014. Rapporten bygger på en mycket omfattande genomgång av såväl nationell som internationell forskning om publikens användning av traditionella och digitala medier.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?