Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Different opportunities t… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Different opportunities to learn: the case of simultaneous equations

Kapitel i bok
Författare Johan Häggström
Publicerad i Algebra teaching around the world. Leung, F.K.S, Park, K., Holton, D. & Clarke, D. (red.)
Sidor 233–242
ISBN 978-94-6209-705-6
Förlag Sense publishers
Förlagsort Rotterdam
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM
Sidor 233–242
Språk en
Ämnesord Mathematics education, Variation theory
Ämneskategorier , Internationell pedagogik

Sammanfattning

This chapter presents a methodology of data analysis as a way to conceptualise the concept "opportunity to learn". The examples are taken from a larger comparative study of the teaching of simultaneous equations.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?