Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Achieving The Highest Pat… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Achieving The Highest Patient Satisfaction Through Efficient Care

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Catarina Wallengren Gustafsson
Inger Ekman
Publicerad i International Forum on Quality and Safety in Healthcare. 12-15 april 2016, Göeborg, Sverige.
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Centrum för personcentrerad vård vid Göteborgs universitet (GPCC)
Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Språk en
Ämneskategorier Omvårdnad

Sammanfattning

The Gothenburg University Centre for Person Centred Care (GPCC) is an interdisciplinary research centre performing evidence-based research, innovation, education and implementation. Person-centred care sees patients as persons with resources, and is based on a partnership between patients/carers and professional caregivers. Carried out in a consistent, structured way, it has proven to be highly efficient model of care. As well as being cost effective, patients experience a high level of satisfaction with their individually tailored care. After this session, participants will be able to: •Understand the methods, evidence and assumptions behind person-centred care, and understand how to implement and evaluate it.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?