Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Handelns digitalisering -… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Handelns digitalisering - Undran inför framtidens affärer

Samlingsverk
Författare Johan Hagberg
Anna Jonsson
ISBN 9789144116808
Förlag Studentlitteratur
Förlagsort Lund
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Centre for Retailing
Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Språk en
Ämnesord handel, digitalisering, affärer, konsumenter, format, varuflöden, transparens, organisering
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

Handeln har länge kretsat kring det personliga mötet där den fysiska butiken – affären – har spelat en betydande roll för hur affärer görs. När handeln nu digitaliseras väcks en rad frågor om hur framtidens affärer kommer att se ut.
 I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering. 

Med exempel från bland annat ICA, IKEA och Nudie Jeans lyfter författarna fram funderingar och tolkningar om vad digitaliseringen innebär för handeln och framtidens affärer – i dubbel bemärkelse.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?