Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Transformative pedagogy i… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Transformative pedagogy in PE and the challenges of young people with migration backgrounds

Kapitel i bok
Författare Dean Barker
S. Lundvall
Publicerad i Routledge Handbook of Physical Education
Sidor 356-368
ISBN 978-1138820999
Förlag Routledge
Förlagsort London
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sidor 356-368
Språk en
Ämnesord race, ethnicity, cultural diversity, multiculturalism
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

This chapter provides an overview of scholarship dealing with ethnicity and cultural diversity in relation to PE. It identifies two central themes that have occupied scholars over the last two decades: Muslim girls’ experiences, and teachers’ preparedness to respond to increasing cultural pluralism. It also takes in a small number of investigations focusing on the experiences and perceptions of young people from minority groups. In synthesizing this literature, the chapter underscores recurring issues, central findings, and implications for practitioners, as well as identifying themes that require further theoretical and practical attention.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?