Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Using conferences poster … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Using conferences poster presentations as a tool for student learning and development

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Michael Lynch
Publicerad i Innovations in Education & Teaching International
Volym 55
Nummer/häfte 6
Sidor 633-639
ISSN 1470-3297
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för socialt arbete
Sidor 633-639
Språk en
Ämnesord Posters, scaffolding, learning tool, conference participation
Ämneskategorier Socialt arbete

Sammanfattning

This paper offers an insight into the use of poster presentations as a means of helping students prepare and develop their arguments for their final project work to be submitted for assessment. The five students, all from a Masters in Social Work course in Gothenburg, Sweden participated in an international conference in Bratislava, Slovakia. The use of poster presentations, understood in this paper from a constructionist theory of education perspective, also created the opportunities for building student’s self-confidence and helping them develop their own academic voice. Furthermore it is argued that this process helped scaffold their knowledge building before the final submission of their course work.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?