Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Adolescents' Food Communi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Adolescents' Food Communication in Social Media - A Theoretical Inquiry of the Why and How

Kapitel i bok
Författare Christopher Holmberg
Publicerad i Encyclopedia of Information Science and Technology
Sidor Chapter 601
ISBN 9781522522553
Förlag IGI Global
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sidor Chapter 601
Språk en
Ämneskategorier Mänsklig interaktion med IKT, Folkhälsovetenskap

Sammanfattning

Social media is ubiquitous in the lives of adolescents. Social media permits users to upload and share contents pertinent to health such as food and nutrition communications. Studies show that the dissemination and sharing of food content is prevalent in these channels. Not only do messages of food serve a symbolic purpose in these online platforms, but this communication might also affect adolescents in both positive and negative ways in regards to health. Visual food messages can affect brain areas associated with appetite and influence dietary behaviors among adolescents similar to advertisements. The objective with this article is to elucidate the complex and interwoven relationship between food and nutrition, social media, and adolescents from a health communication perspective. The article draws upon empirical studies and results, as well as related conceptual literature. Methodological and theoretical explanations are discussed as well as practical implications. Future research directions are also outlined.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?