Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Assessing mathematical co… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Assessing mathematical competencies: an analysis of Swedish national mathematics tests

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jesper Boesen
J. Lithner
T. Palm
V. P. Nada
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Volym 62
Nummer/häfte 1
Sidor 109-124
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM
Sidor 109-124
Språk en
Länkar doi.org/10.1080/00313831.2016.12122...
Ämnesord Mathematical competency, assessment, national tests, reform, procedural knowledge, discourse, Education & Educational Research
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

Internationally, education reform has been directed towards describing educational goals that go beyond topic and content descriptions. The idea of mathematical competencies describes such goals. National tests have been seen as one way of communicating these goals and influence teaching. The present study analyses Swedish national tests in mathematics, and seeks evidence about the extent to which they represent these competencies and may play a role in reforming teaching. The results show that the national tests assess all competencies. However, the study also shows a limited focus on the competencies' interpretation and evaluation aspects. Thus, the tests do not fully capture the complex nature of the competencies. This may cloud the reform message and restrict the possibilities for the tests to function as levers for reform.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?