Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Critical features of prof… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Critical features of professional development programs: Comparing content focus and impact of two large-scale programs

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare J. Lindvall
Ola Helenius
M. Wiberg
Publicerad i Teaching and Teacher Education
Volym 70
Sidor 121-131
ISSN 0742-051X
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM
Sidor 121-131
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1016/j.tate.2017...
Ämnesord Content focus, Student achievement, Teacher professional development
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

By comparing two large-scale professional development programs' content and impact on student achievement, we contribute to research on critical features of high quality professional development, especially content focus. Even though the programs are conducted in the same context and are highly similar if characterized according to established research frameworks, our results suggest that they differ in their impact on student achievement. We therefore develop an analytical framework that allow us to characterize the programs’ content and delivery in detail. Through this approach, we identify important differences between the programs that provide explanatory value in discussing reasons for their differing impacts.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?