Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Newspapers in the Nordic … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Newspapers in the Nordic Media Landscape 2017

Samlingsverk
Författare Eva Harrie
ISBN 978-91-87957-71-0
Förlag Nordicom
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Nordicom (2013-)
Språk en
Länkar nordicom.gu.se/sv/publikationer/boc...
Ämnesord Nordic Media Landscape, Newspaper Economy, Newspaper Readership
Ämneskategorier Medievetenskap

Sammanfattning

Newspapers in the Nordic Media Landscape is the 14th publication in the Nordic Media Trends series, which documents, describes and analyses developments in the media sector from a Nordic perspective. Previous publications in the series have presented both general media statistics and overviews of major media companies on the Nordic media markets. The present publication addresses the Nordic newspaper markets. The Nordic region has traditionally been characterized as a “newspaper region”, with high circulation and extensive readership. But contemporary trends of globalization and digitization have put the strong position of the Nordic newspaper markets under pressure. The efforts to transform print audiences and advertisers to digital ones arguably entail the toughest challenge ever faced by the newspaper industry, both in the Nordics and elsewhere.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?