Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Modal shift to inland wat… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Modal shift to inland waterways: dealing with barriers in two Swedish cases

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Sara Rogerson
Vendela Santén
Martin Svanberg
Jon Williamsson
Johan Woxenius
Publicerad i The 23rd Annual Conference of The Chartered Institute of Logistics and Transport, Logistics Research Network (LRN), Plymouth, 5-7 September
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen
Företagsekonomiska institutionen, Industriell och Finansiell ekonomi & logistik
Göteborgs miljövetenskapliga centrum, GMV
Northern LEAD
Språk en
Länkar https://ciltuk.org.uk/LRNfullpapers
Ämnesord Inland Waterways, Shipping, Barriers
Ämneskategorier Företagsekonomi, Transportteknik och logistik

Sammanfattning

Previous research on IWW transport has identified various types of barriers for a modal shift from road to sea: regulatory, financial, service and market related (described further later in the paper). In order for a modal shift to take place, actors need to take external prerequisites into account, but foremost, offer competitive services that can overcome the barriers. In Sweden, actors have to take major steps to attract a larger volume of goods that will enable the shift to IWW transportation. Barriers and key issues for implementation need to be understood from the perspective of how actors can overcome them. Therefore, the aim of this paper is to analyse how barriers for a modal shift can be overcome, by studying actors in the start-up phase of offering IWW transport services.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?