Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Twelve tips for conductin… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Twelve tips for conducting qualitative research interviews.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Cormac McGrath
Per J Palmgren
Matilda Liljedahl
Publicerad i Medical teacher
Volym 41
Nummer/häfte 9
Sidor 1002-1006
ISSN 1466-187X
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för medicin
Sidor 1002-1006
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/0142159X.2018.14...
www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...
Ämneskategorier Pedagogik, Klinisk medicin

Sammanfattning

The qualitative research interview is an important data collection tool for a variety of methods used within the broad spectrum of medical education research. However, many medical teachers and life science researchers undergo a steep learning curve when they first encounter qualitative interviews, both in terms of new theory but also regarding new methods of inquiry and data collection. This article introduces the concept of qualitative research interviews for novice researchers within medical education, providing 12 tips for conducting qualitative research interviews.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?