Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Ethnographic research on … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ethnographic research on children’s literacy practices: children’s literacy experiences and possibilities for representation

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Catarina Schmidt
Publicerad i Ethnography and Education
Volym 15
Nummer/häfte 1
Sidor 48-63
ISSN 1745-7823
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 48-63
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/17457823.20...
Ämnesord Childhoods, literacies, representation, education
Ämneskategorier Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

This paper draws on a longitudinal ethnography of nine children’s use of texts in and out of school in a multilingual setting in Sweden. The aim of this contribution is to reflect on the ways in which four out of these nine children are able to represent their literacies in school and in that way also represent their experiences and identities. The analysis highlights the importance of ethnographic approaches through which literacies can be studied from children’s perspectives rather than using predefined and technical definitions. Drawing on the results, I argue that studies of children’s literacy practices have to be related to children’s positions and to power structures within society and its institutions. The crucial goal in this is to avoid deficit discourses, to challenge narrow classroom discourses and to sustain democracy in diverse societies.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?