Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Situating “the gender que… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Situating “the gender question” in engineering education: curriculum, student culture and beyond

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Andreas Ottemo
Publicerad i Keynote presentation at the CDIO Seminar: ’Gender issues in CDIO-based education’, Chalmers University of Technology, October 10, 2018
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk en
Länkar cdio.org/news/presentations-cdio-se...
Ämnesord Engineering education, CDIO, gender, student culture
Ämneskategorier Teknik och social förändring, Pedagogik, Genusstudier, Kulturstudier

Sammanfattning

The question of gender in relation to engineering education has been addressed in a number of ways in the scholarly literature over the past decades. In this talk, I will highlight and critique some dominant tendencies in this research. I will argue for an approach that learns from but also aims to transcend some of the limits identified in earlier work, through combining a focus on formal curriculum and student culture as it relates to gender. Particular attention will be paid to how passion and desire for technology contrasts with more instrumental attitudes among students, and how this relates to gender, corporeality and diversity issues in engineering education more broadly.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?