Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Ethical reflections on cr… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ethical reflections on critical ethnography

Kapitel i bok
Författare Marianne Dovemark
Publicerad i Ethical reflections on critical ethnography. Hugh Busher, Alison Fox (red.)
Sidor 95-109
ISBN 9780429507489
Förlag Routledge
Förlagsort London
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 95-109
Språk en
Länkar https://doi.org/10.4324/97804295074...
Ämnesord critical ethnography; choices; ontological ideology; moral philosophy
Ämneskategorier Sociologi, Pedagogiskt arbete, Pedagogik

Sammanfattning

This chapter examines the contextual nature of fieldwork in relation to critical ethnography. The paper started out with my need to try to understand my reflexive and ethical positioning within my research as well as my professionalism. Studying the marketisation of the Swedish school system has been an interesting, important and actually also a frustrating business. The question on how freedom of choice can be understood in relation to equal opportunities, safety, quality and the possibility for all children to get a good education has been the focus of my research. Many of my research findings have provoked representatives from the private free school sector and have been accused to be dishonest and of having their own agenda. In this chapter, with the help of Gewirtz and Cribbs (2006, 2008), I open up a critical discussion about the contextual nature of fieldwork and what affects our choices in relation to ontological ideology and moral philosophy.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?