Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Funny bikes: a symmetrica… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Funny bikes: a symmetrical study of urban space, vehicular units and mobility through the voyeuristic spokesperson of a video lens

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Daniel Normark
Franck Cochoy
Johan Hagberg
Publicerad i Visual Studies
Volym 34
Nummer/häfte 1
Sidor 13-27
ISSN 1472586X
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Sidor 13-27
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/1472586X.20...
Ämneskategorier Sociologi (exklusive socialt arbete, socialpsykologi och socialantropologi), Företagsekonomi

Sammanfattning

This paper presents methodological considerations from a comparative, symmetrical video analysis of cyclist practices in Gothenburg and Toulouse. Video recording pays as much attention to the properties of bicycles as to the characteristics of people; it takes into account the pragmatic and situated dimension and, thus, allows a generalised symmetry. From there, visual methods enable us to submit the collected material to a double treatment of a quantitative analysis of observed bicycles and a qualitative ethnomethodological analysis of bike rental sequences. To better understand the logic and challenges of our method, we present it alongside an analogy with a famous film equivalent–the strategy used by the film-maker Michael Haneke in his heuristic film(s), Funny Games. Despite objectives and content that are obviously completely at odds to one another, the Funny Games film(s) and our own videos share at least five interesting features: twin films, static shots, photomontage, silent films, and rewinding.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?