Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Thinking market infrastru… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Thinking market infrastructure: Barcode scanning in the US grocery retail sector, 1967–2010

Kapitel i bok
Författare Hans Kjellberg
Johan Hagberg
Franck Cochoy
Publicerad i Research in the Sociology of Organizations
Sidor 207-232
ISBN 978-1-78769-558-0
ISSN 0733558X
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Centre for Retailing
Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Sidor 207-232
Språk en
Ämnesord Barcodes, Digitalization, Grocery retailing, Market agencements, Market devices, Market infrastructure
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

This chapter explores the concept of market infrastructure, which is tentatively defined as a materially heterogeneous arrangement that silently supports and structures the consummation of market exchanges. Specifically, the authors investigate the enactment of market infrastructure in the US grocery retail sector by exploring how barcodes and related devices contributed to modify its market infrastructure during the period 1967–2010. Combining this empirical case with insights from previous research, the authors propose that market infrastructures are relational, available for use, modular, actively maintained, interdependent, commercial, emergent and political. The authors argue that this conception of market infrastructure provides a powerful tool for unveiling the complex agencements and engineering efforts that underpin seemingly superficial, individual and isolated market exchanges.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?