Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Introducing Critical Anim… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Introducing Critical Animal Pedagogies in Higher Education

Kapitel i bok
Författare Helena Pedersen
Jonna Håkansson
Arjen E.J. Wals
Publicerad i Vetenskaplighet i högre utbildning: Erfarenheter från lärarutbildning. Franck, O. (red.)
Sidor 315-334
ISBN 978-91-44-13063-7
Förlag Studentlitteratur
Förlagsort Lund
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 315-334
Språk en
Ämnesord Critical animal pedagogies; Education for sustainable development; human-animal relations; anthropocentrism; intersectionality
Ämneskategorier Tvärvetenskapliga studier, Pedagogik

Sammanfattning

Education can no longer be viewed as an arena which only involves humans. What we do in education profoundly affects other species and our relations to them, as well as our shared life conditions, and the ecosystem as such. Human-animal relations is, however, an underdeveloped area of education practice and theory, and teacher competence in engaging learners in reflection on these relations, is in dire need of development. This project introduces Critical Animal Pedagogies as a course module in the new Master’s Programme in Education for Sustainable Development (ESD). The project develops deeper understanding and analysis of societal power relations and hierarchies, social norms, strategies of exclusion and inclusion in knowledge production, and the construction of “the Other” – all fundamental educational issues – and contributes critical perspectives on hegemonic human-centeredness (anthropocentrism) in education. The introduction of Critical Animal Pedagogies in the MA Programme has catalyzed enormous student engagement and has been a valuable learning experience for the teacher team as well.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?