Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Managing the image of the… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Managing the image of the place and the past: Contemporary views on place branding and heritage management

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Susanne Fredholm
Krister Olsson
Publicerad i Place Branding and Public Diplomacy
Volym 14
Sidor 141-151
ISSN 17518040
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för kulturvård
Sidor 141-151
Språk en
Ämnesord Heritage management, Image-making, Inclusive processes, Place branding, Sweden
Ämneskategorier Annan naturvetenskap, Annan samhällsvetenskap

Sammanfattning

© 2017 Macmillan Publishers Ltd. This article is concerned with the practice of local and regional development and planning from a place branding and heritage management perspective. The aim is to highlight similar theoretical underpinnings in place branding and heritage management literature, and through a case study of a historical site - Fröå Mine in Åre, Sweden - to shed light on how these theoretical perspectives are balanced in practice. In theory, image-making and the inclusion of the public are core foundations for both place branding and heritage management, whereas various factors identified through the case study indicate that practice does not recognize these core values. In conclusion, we argue that the two fields of study have quite a lot to learn from each other, particularly perceiving heritage as a sociocultural construct as well as recognizing a particular site from internal market demand and layman perspectives.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?