Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

SVALA: Annotation of Seco… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

SVALA: Annotation of Second-Language Learner Text Based on Mostly Automatic Alignment of Parallel Corpora

Paper i proceeding
Författare Mats Wirén
Arild Matsson
Dan Rosén
Elena Volodina
Publicerad i Selected papers from the CLARIN Annual Conference 2018, Pisa, 8-10 October 2018 / edited by Inguna Skadina, Maria Eskevich
ISBN 978-91-7685-034-3
ISSN 1650-3686
Förlag Linköping University Electronic Press, Linköpings universitet
Förlagsort Linköpings universitet
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Språk en
Länkar www.ep.liu.se/ecp/article.asp?issue...
Ämnesord Normalization, Error annotation, Learner corpora, Parallel corpora, Word alignment
Ämneskategorier Jämförande språkvetenskap och lingvistik, Lärande, Språkteknologi (språkvetenskaplig databehandling)

Sammanfattning

Annotation of second-language learner text is a cumbersome manual task which in turn requires interpretation to postulate the intended meaning of the learner’s language. This paper describes SVALA, a tool which separates the logical steps in this process while providing rich visual support for each of them. The first step is to pseudonymize the learner text to fulfil the legal and ethical requirements for a distributable learner corpus. The second step is to correct the text, which is carried out in the simplest possible way by text editing. During the editing, SVALA automatically maintains a parallel corpus with alignments between words in the learner source text and corrected text, while the annotator may repair inconsistent word alignments. Finally, the actual labelling of the corrections (the postulated errors) is performed. We describe the objectives, design and workflow of SVALA, and our plans for further development.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?