Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Conceptualizing News Avoi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Conceptualizing News Avoidance: Towards a Shared Understanding of Different Causes and Potential Solutions

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare M. Skovsgaard
Kim Andersen
Publicerad i Journalism Studies
ISSN 1461-670X
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/1461670x.2019.16...
Ämnesord News avoidance, news consumption, media trust, news overload, media, preferences, opportunity structures, inadvertent audiences, current-affairs, political knowledge, media use, television, consumption, journalism, exposure, entertainment, audience, choice, Communication
Ämneskategorier Kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

News avoidance is considered an increasing problem for the news industry and democracy at large. As news companies lose consumers, democracy loses the informed foundation for an engaged citizenry. Meanwhile, research on news avoidance is hampered by the lack of a common understanding of the phenomenon. In this conceptual study, we first review and discuss extant conceptualizations and operationalisations of news avoidance. Second, we present a model distinguishing two types of news avoidance-intentional and unintentional-depending on the underlying causes leading people to tune out. Third, we argue that different solutions apply to the two types of news avoidance. To engage intentional news avoiders, the news selection and news presentation must to be changed. To engage unintentional news avoiders, the opportunity structures provided in the media system must be more favourable towards inadvertent news exposure.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?