Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Dramatisering i spännings… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Dramatisering i spänningsfältet mellan som om och som är och sexåringars meningsskapande av kemiska begrepp och processer.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Annika Åkerblom
Niklas Pramling
Publicerad i Educare - Vetenskapliga Skrifter
Nummer/häfte 2 (part I )
Sidor 58-72
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 58-72
Språk sv
Länkar muep.mau.se/handle/2043/8142
https://ojs.mau.se/index.php/educar...
Ämnesord chemistry, dramatizin g, interviews, natural science, play - responsive teaching
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

In this study, we discuss dramatizing as a form of play - responsive teaching in early childhood education. Based on empirical observation, the purpose of the study is to contribute to knowledge - building through offering possibilities for children to make sense of scientific knowledge by engaging in mutual f antasizing about certain fundamental processes and concepts in chemistry. The empirical foundation consists of interviews conducted with eleven 6 - year - old children after they had participated in a workshop at a culture center for children where they dramat ized certain chemistry concepts and processes. Theoretically, dramatizing is understood as role play in an imaginary dimension ( as if ) and learning is conceptualized in terms of the appropriation of cultural tools and practices. Based on our analysis, we a rgue that central to dramatizing (and in general, play - responsive teaching) is how participants distinguish, relate and shift between engaging with the phenomena and the processes of as if and as is .

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?