Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Work-Based Learning in a … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Work-Based Learning in a Digitalised Retail Checkout Practice Through the Lens of the Theory of Practice Architectures

Paper i proceeding
Författare Charlotte Arkenback-Sundström
Publicerad i Vocational Education and Training Research, Vol. II. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER) 2019, Vocational Education and Training Network (VETNET)
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar https://doi.org/10.5281/zenodo.3358...
https://doi.org/10.5281/zenodo.3366...
Ämnesord work-based learning; mPOS; retail; personal supervisor; digital supervisor
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Medie- och kommunikationsvetenskap, Data- och informationsvetenskap

Sammanfattning

In this paper, I explore how work-based learning is enabled and constrained in retail stores using cloud-based platforms integrating the point of sale system with retail management systems. The context of the study is an adult retail apprenticeships program focusing work-based learning at the checkout. Among the results is that work-based learning in the digitalised checkout involves two supervisors – a personal and a digital – using different languages. The results of the study give some implications for the design of adult and vocational education increasingly situated in a world of internet networks, websites and mobile devices.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?