Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Möjligheter och begränsni… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Möjligheter och begränsningar att förändra skolans praktik: Lärares erfarenheter i och efter ett mastersprogram

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Karin Rönnerman
Anette Olin
Publicerad i Forskning pågår, session vid samverkanskonferens, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet, 30 oktober 2019
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk sv
Ämneskategorier Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

Föreläsningen bygger på en studie där vi intervjuat studenter som tagit sin masterexamen. Syftet med forskningen är att studera utbildningar på grundläggande nivå och särskilt examensarbetets användbarhet för praktiskt arbete och karriär i förskola/skola. I föreläsningen fokuserar vi lärares erfarenheter i och efter ett genomgånget masterprogram med inriktning mot aktionsforskning. För att förstå vad som möjliggör och begränsar en vidare användning av erhållna kompetenser i vargdagspraktiken analyseras data med hjälp av teorin om praktikarkitekturer.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?