Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Hållbar skolutveckling – … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hållbar skolutveckling – utvecklat kollegialt lärande genom aktionsforskning

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Anette Jahnke
Anette Olin
Åsa Hirsh
Publicerad i Forskning pågår, session vid samverkanskonferens, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet, 30 oktober 2019
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk sv
Ämneskategorier Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

I ett nationellt FoU-projekt (IFOUS-projekt) utbildas processledare i att handleda lärargrupper som ska utveckla sitt arbete med hjälp av aktionsforskning. (Aktions-)Forskare vid universitetet stödjer arbetet och studerar samtidigt vilka frågor lärarna ställer sig, och hur olika redskap (dialogkonferenser och digitala verkstyg för observation) möjliggör och/eller hindrar skolutvecklingsprocessen.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?