Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Critical Animal Pedagogy:… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Critical Animal Pedagogy: Explorations Toward Reflective Practice

Kapitel i bok
Författare Karin Gunnarsson Dinker
Helena Pedersen
Publicerad i Education for Total Liberation: Critical Animal Pedagogy and Teaching Against Speciesism
Sidor 45-62
ISBN 978-1-4331-3435-7
ISSN 2469-3065
Förlag Peter Lang
Förlagsort New York
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 45-62
Språk en
Ämnesord Critical animal pedagogy; anthropocentrism; speciesism; reflection; resistance
Ämneskategorier Pedagogik, Övrig annan samhällsvetenskap

Sammanfattning

This book chapter explores what an education that challenges the reduction of human-animal relations to modes of production and consumption might look like in practice. Drawing on “Critical Animal Pedagogies: Re-Learning our Relations with Animal Others” (Gunnarsson Dinker & Pedersen 2016), which outlines a theoretical basis for critical animal pedagogy, the chapter seeks to delineate a critically reflective practice for transformative teaching and learning in the field of critical animal studies. Interwoven in the exploration are reflections on the authors' practical experiences in critical animal pedagogies, including primary and secondary school levels, as well as higher education.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?