Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Aspiring Entrepreneurial … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Aspiring Entrepreneurial Identity: AI Methodology on Self-descriptive Words

Poster (konferens)
Författare Danilo Garcia
Clara Amato
Sverker Sikström
Publicerad i 32nd Association for Psychological Science Annual Convention. Chicago, Illinois, USA.
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Språk en
Ämnesord Entrepreneurs, Identity, Personality, Quantitative Semantics.
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

Using AI and clustering methods, we found that self-descriptions of students applying to entrepreneurial schools differed in meaning (i.e., semantics) and the words being used (e.g., funny, friendly, creative, smart, kind, determined, and curious) compared to self-descriptions of a large population of US-residents. Thus, suggesting a specific aspiring entrepreneurial identity.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?