Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Learning to Respect Diver… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Learning to Respect Diversity, Gender Equality, and Collaboration: A Childhood Agenda or the Content of a Leadership Development Program?

Kapitel i bok
Författare Amir Khorram-Manesh
Publicerad i Disaster, Diversity and Emergency Preparation
Sidor 11-19
ISBN 978-1-61499-993-5
Förlag IOS press.Inc
Förlagsort Amsterdam
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för kliniska vetenskaper, Avdelningen för kirurgi
Sidor 11-19
Språk en
Länkar ebooks.iospress.nl/volumearticle/53...
Ämnesord Gender Equality, Diversity, Collaboration, Leadership, Childhood
Ämneskategorier Hälso- och sjukvårdsorganisation, hälsopolitik och hälsoekonomi, Katastrofmedicin

Sammanfattning

Most leadership training initiatives fail to produce leaders, and few participants undergo a transformation in their learning regarding some important topics such as gender equality and diversity. Dealing with the core values of leadership, it is logical to believe that some of these values should be addressed early in life, while others may be gained or enhanced through courses, exercises, programs, etc. Empowering families, women, and children, as the smallest unit in society, is the most important mechanism to guarantee a sound and steady increasing of welfare and to provide opportunities for the young generation, irrespective of gender and diversity, to learn the needed skills and to enhance their hidden competencies. Simulation exercises may be an effective instrument to enhance individual and group knowledge, skills, and competencies in both youths and adults.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?