Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The influence of gender o… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The influence of gender on the choice of education: the mediating effect of interest in statistics

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jeanette Hauff Carlsson
Jonas Nilsson
Publicerad i Journal of International Business Education
ISSN 1649-4946
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1108/JIEB-07-201...
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

The purpose of this paper is to verify the existence of a gender unbalance regarding choice of quantitatively oriented masters’ programs at a business school. The aim, further, is to analyze variables potentially affecting this unbalance: interest in quantitative matters, perceived competence regarding quantitative subjects and measures of quantitative knowledge.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?