Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Dealing With Questions of… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Dealing With Questions of Responsiveness in a Low-Discretion Context: Offers of Assistance in Standardized Public Service Encounters

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Elin Thunman
Mats Ekström
Anders Bruhn
Publicerad i Administration & Society
ISSN 0095-3997
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Länkar https://doi-org.ezproxy.ub.gu.se/10...
Ämnesord discretion, offers of assistance, responsiveness, service encounter, social dynamics, standardization
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

A key theme in the research on bureaucratic encounters pertains to street-level bureaucrats’ opportunities for responsiveness when discretion is constrained by the introduction of standardized service delivery regulations, such as information communication technology (ICT). This article contributes to existing scholarship by exploring how low-discretion officials at the Swedish Social Insurance Agency Customer Center manage competing demands of making decisions that are built on regulations and simultaneously responding to the situation at hand and individuals’ needs. Analyzing real-time interactions using the conversation analytical concept of “offers of assistance” enables us to discover new aspects of interactional practices of responsiveness in standardized service encounters.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?