Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Stuck in failure: compari… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Stuck in failure: comparing special education needs assessment policies and practices in Sweden and Germany

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thomas Barow
Daniel Östlund
Publicerad i Nordic Journal of Studies in Educational Policy
ISSN 2002-0317
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/20020317.20...
Ämnesord Categorical perspective, inclusive education, intelligence test, relational perspective, SEN assessment
Ämneskategorier Ungdomsforskning, Handikappsforskning, Socialt arbete, Internationell pedagogik, Pedagogiskt arbete, Pedagogik, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The definition for special education needs (SEN) and the policies for its assessment varies widely between countries. This paper aims to investigate similarities and differences through a Swedish-German comparative approach. Based on the distinction between categorical and relational perspectives as expressions of specific thought styles, 58 SEN assessment reports from both countries were qualitatively analysed. The results demonstrate the maintenance of the categorical perspective in terms of focusing on the pupil’s ‘failure’. This result is even more notable in the German examples than the Swedish cases. Exceptionally and in both countries, a relational perspective emerges, taking teaching and the social environment into account. In conclusion, we suggest a flexible SEN approach with a stronger emphasis on the relation between the individual and the learning environment.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?